De voorbereiding reis Japan - Reisverslag uit Hoogezand, Nederland van Henk Welvering - WaarBenJij.nu De voorbereiding reis Japan - Reisverslag uit Hoogezand, Nederland van Henk Welvering - WaarBenJij.nu

De voorbereiding reis Japan

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

06 April 2015 | Nederland, Hoogezand

Beste Mensen.
Ik hoop via deze site jullie deelgenoot te kunnen maken van mijn geplande reis naar Japan. Ik vertrek op 12 April en terugkomst is op 3 mei a.s.
De reden van deze reis is, dat ik Bas/Lutwai bij hun vertrek heb beloofd dat ik ze tijdens hun reis zou willen gaan opzoeken. Bas/Lutwai zouden dit erg leuk vinden Na veel Skype contact hebben we besloten om elkaar in dan in Japan te ontmoeten ,om dan gezamenlijk een 3 weekse tour door Japan te kunnen gaan maken.
Bas en Lutwai zijn sinds 4 okt 2014 bezig met hun wereldreis.
Zij zitten nu in Hong Kong en vertrekken vandaar naar Japan, waar we elkaar in Tokyo zullen ontmoeten en na Tokyo de high -Lights te hebben bekeken zullen we gezamenlijk verder door Japan trekken.
Ik zal deze reis zonder Grita maken, daar zij dit zelf niet meer aan zou kunnen, de lange vliegreis- en verder veel reizen in Japan is voor haar fysiek niet meer te doen. Het is daarom erg fijn dat deze reis door haar erg gegund wordt.

De voorbereiding van de reis is reeds in volle gang, veel lezen , informatie vergaren , met dank aan iedereen die mij van adviezen heeft voorzien .Vliegticket (E-Ticket.) rechtstreekse vlucht Amsterdam -Tokyo en treinpas ( J.R pass voor 21 dg ) zijn al binnen. Met dank aan Sita voor geboden hulp/ ondersteuning in de voorbereiding van mijn reis hierin

Ik zal proberen , indien dit plaatselijk mogelijk is en afhankelijk waar we zijn, om af en toe informatie / verslag mijn reiservaring op deze site bij te gaan houden . Weet dus niet of dit altijd zal lukken, zal in ieder geval proberen mijn best hierin doen

Vertrek dus a.s Zondag,Schiphol vlucht KL0861 om 14.40 uur - Aankomst Tokyo Narita Maandag om 0.8.30 uur , daarna met Narita express(J.R pass) nog 1 uur reizen naar centum Tokyo - wijk Shinjuku , voor de eerste overnachtingen . ontmoet daar dan Bas/Lutway om ca 22.00 uur. Vandaar uit verdere reisplanning met elkaar doornemen .

Tot zover mijn eerste bericht- voorbereiding reis.

Tot de volgende reisverslag

Sayonara Henk

• 06 April 2015 - 20:05

Albert En Wies:

Wat leuk dat je een blog gaat bijhouden! We zullen je nauwgezet volgen!! Succes met verder voorbereiden, maar volgens ons gaat het helemaal goed komen!

• 06 April 2015 - 20:51

Kees En Els Welvering:

nou henk we gaan je ook volgen een goeie reis gewenst

• 07 April 2015 - 10:50

H. Bosma:

Spannend Henk. Veel succes en de groeten aan je zoon en (bijna? schoon) dochter. Jammer dat wij in deze periode ook even weg zijn en Grita niet even af en toe een zakdoek kunnen aanreiken, maar ze red het wel. Geniet er van.

• 07 April 2015 - 11:32

Sita, Minke En Lucas:

Beste Henk,
    Jij gaat heel veel leuke belevenissen bloggen en 148 foto´s van Japan downloaden op deze site.
    Zeker weten!
    Grita is fysiek niet aanwezig maar door al jou verhalen zal ze zeker de reis naar Japan meebeleven.
    En wij ook.
    Even over de laatste voorbereidingen:
    Hoe gebruik je eetstokjes?

Als je de stokjes oppakt om te gaan eten doe je dat in drie fasen. Eerst pak je de stokjes met de rechterhand op bij het uiteinde waarmee niet gegeten wordt. Dan pak je ze bij het spitse uiteinde over met de linkerhand, daarna pak je de stokjes in je rechterhand in de eetstand. Die eetstand is: het onderste stokje tussen duim en hand, het uiteinde wordt door de ringvinger op de plaats gehouden. Dit onderste stokje beweegt niet. Het bovenste stokje moet wel kunnen bewegen: het balanceert op de duim, en wordt met middel- en/of wijsvinger op en neer bewogen. Het lijkt ingewikkeld, routine komt met ervaring. Netjes met mes en vork eten heb je als kind ook niet in één dag geleerd.
    Eten met stokjes is niet moeilijk, maar je moet wel oefenen. Je kunt natuurlijk tijdens de maaltijd oefenen, maar als je beslagen ten ijs wilt komen is dit een goede oefening:
    Doe een handje vol pinda's of erwten in een kommetje, en verplaats die één voor één naar een ander kommetje.

Henk, geniet en maak een hele mooie reis samen met Bas en Lutwai.

• 07 April 2015 - 13:23

Peter En Frieda:

Beste Henk,

Wat leuk om je reis op deze manier te kunnen volgen. Voor ons is het in onze kennissenkring de eerste keer. We wensen je een veilige en ontspannen reis toe. Vooral genieten! En denk er aan dat het bijhouden van je reisverslag leuk moet zijn en je het niet als een verplichting moet voelen.
    Gezond weer terug op 3 mei en dan hopelijk een heleboel mooie ervaringen rijker!

Lieve groetjes,
    Frieda en Peter

• 07 April 2015 - 15:15

Nienke:

Wat leuk Henk! Ga jullie volgen. Veel plezier en een goede reis!

• 09 April 2015 - 22:17

Eduard En Ria:

Wat een vooruitzicht, Henk!! je gaat je ogen uit kijken en zult zelf ook een bezienswaardigheid zijn...de GVR..we gaan je zeker op deze manier volgen en Grita volgen we vanuit onze woonkamer..don`t worry...een geweldig mooie reis gewenst en heerlijk om Bas en Lutway ook weer te zien, geniet-geniet-geniet!!

nog 1 tipje...in aanvulling op Sita....als je soep kunt eten met stokjes heb je het helemaal in de macht!

liefs en goud uutkiekn!
    Marjon, Eduard, Ria