kyoto - Reisverslag uit Tokio, Japan van Henk Welvering - WaarBenJij.nu kyoto - Reisverslag uit Tokio, Japan van Henk Welvering - WaarBenJij.nu

kyoto

Door: henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

20 April 2015 | Japan, Tokio

Zondag 17 april; redelijk weer , s, ochtends droog, middags regen.
Na eerst weer een uitgebreid Japans ontbijt te hebben genuttigd in onze Hostel ( bij afrekenen voor 2 dg voor 3 pers. ochtends dit ontbijt te hebben gehad waren de kosten maar 3000 yen = ca 24 euro, wat dus erg meeviel) hebben we geheel bepakt de markt in Takayama bezocht, erg leuk de stalletjes langs de rivier met zijn vele japanse producten,
Om ca 12,00 richting station Takayama gelopen om daar de trein naar Nagooya te nemen. aankomst Nagoya ca 15,00 uur. Hier weer de shinkansen trein naar Kyoto ,vertrek 15.10 , aankomst in Kyoto om ca 15,35. De treinreis met de shinkansen was wederom een hele belevenis ,met prachtig uitzicht op woeste landschappen over rivieren met dammen. veel kleurpracht . heel indrukwekkend. De treinen wederom stipt op tijd. en ondanks dat de shinkansen ca 300 km/uur rijdt ervaar je dit in de zeer comfortabele trein niet zo. Inrichting trein lijkt op die van een vliegtuig en zo heb ik het ook ervaren.
In kyoto de metro genomen naar onze wijk hygashiyama waar we ons ingecheckt hebben in ons hotel Kyoto Travelers Inn. We zichten dicht bij de tempelwijken vele bezienswaardigheden in Kyoto. We hebben dan ook voor 4 nachten in dit hotel geboekt.
Na Heerlijk te hebben gegeten in een klein restaurant, weer typische japanse geruchten, uitgeserveerd op in tafel gebouwde verwarmde - stalen plaat. , s, avonds mijn eerste was in de wasmachine/ droger gedaan , wat wonderlijk wel goed is gelukt. Tijdens de wasbeurt ben ik zelf een Japans bad genomen volgens japans tradities. Erg leuk.
In Hotel vele nationalitieiten , heb bij wachten in wasruimte gesproken met amerikaan en zweeds echtpaar. Kontakten worden erg gemakkelijk gelegd. Leuk om te ervaren.
Maandag 20 April; Zeer slecht weer . temperatuur 16 gr. Doch gehele dag veel regen.
Gezien weersomstandigheden hebben Bas/Lutwai besloten een rustdag voor hun zelf in te lasten. Ik ben zelf na een zeer goede nachtrust en na in een 7-eleven shop- supermarkt- een paraplu gekocht te hebben vandaag op mij zelf te voet Kyoto verkend te hebben. vanaf ca9.15 uur tot ca 15.00 uur ben ik in diverse wijken van deze grote Stad gelopen. Het Giondistrict bekeken en het Maruyamapark bekeken . Dit is een groot par met erg veel Tempel
Bij een van de grote tempels de Chion -in Tempel was een cereremonie in voorbereiding met vele genodigde gasten. Na een tijdje gekeken te hebben werd mij gevraagd of ik ook binnen wilde komen. Heb dus een boedistische ceremonie meegemaakt in een aparte zaal bij de tempel. Heel bijzonder dit mee te maken , een processie binnen de Tempel van ik schat wel 500 monniken, met verschillende gewaden. De ceromonie met veel gebeden/ gezang en verteringsrituelen was heel apart om mee te maken. om voor de gasten het geheel goed te kunnen laten volgen waren ook grote beeldschermen aangebracht. Er mochten geen foto ,s gemaakt worden dus helaas kan ik jullie hier geen beelden van laten zien , maar geloof mij het was zeer indrukwekkend . Na 2 uur heb ik mij teruggetrokken uit de zaal en hben verder mijn tocht langs de andere vele tempels gedaan , in elke tempel het zelfde ritueel, monniken die gebeden opzeggen incl bijbehorende rituelen ( slaan met stokjes en met houten klepel op een gong slaan. De monniken wisselen elkaar af in gebeden . Heel apart om mee te maken.
Na wat gegeten te hebben en door vele kleine steegjes, nog wel een enorme boedha gefotografeerd bij een van de vele tempels.
om ca 14,20 de wijk weer ingelopen en na wat omzwervingen uiteindelijk het hotel weer gevonden 0m 15.00 uur. Na eerst wat gerust te hebben op mijn hotelkamer , om ca 17,30 uur een bad genomen ( onsen ) in het hotel.
Om ca 18.30 uur met Bas/ Lutwai heerlijk gegeten in een klein restaurantje. Bij terugkomst in hotel , zijn Bas-Lutwai nog even gaan wandelen , wat mij de gelegenheid bood om de blog weer bij te houden. Wel volgers dit was het weer.
Tot de volgende blog.

  • 21 April 2015 - 16:07

    Frieda En Peter:

    Lieve Henk,

    Jammer van het slechte weer, maar goed dat je toch op pad bent gegaan om veel van de omgeving te zien. Hier is het ook 16 graden, maar al langere tijd droog en zonnig. Zo blijft het nog enkele dagen.
    In de 25 minuten van jullie treinreis is er heel wat moois van moeder natuur aan jullie ogen voorbij getrokken. Wij zouden hiervan ook erg genoten hebben.
    Jouw bad volgens de Japanse tradities klinkt wel spannend. Wij zijn nieuwsgierig naar wat deze tradities inhouden. Dat horen we graag als je terug bent.
    Kyoto Travellers Inn lijkt op de foto's op internet een vrij nieuw hotel met kamers in Japanse stijl. Zo op het oog een prima plaats om te overnachten.
    Uit je verslagen valt op te maken dat de reis je uitstekend bevalt. Erg mooi natuurlijk, maar je komt toch wel weer terug?

    拝啓
    Frieda en Peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Tokio

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 Mei 2015

shodoshima

01 Mei 2015

shodoshima

29 April 2015

kagoshima

26 April 2015

Hiroshima

24 April 2015

Himeji
Henk

Actief sinds 05 April 2015
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 9620

Voorgaande reizen:

05 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: