shodoshima - Reisverslag uit Shōdo-shima, Japan van Henk Welvering - WaarBenJij.nu shodoshima - Reisverslag uit Shōdo-shima, Japan van Henk Welvering - WaarBenJij.nu

shodoshima

Door: henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

01 Mei 2015 | Japan, Shōdo-shima

Donderdag 30 april; Weer , nachts onweer/ regen, morgens idem.
Vanochtend om 8.30 uur vertrokken uit ons Hotel APA te Kagoshima.
Bij vertrek nog lichte regen, gelukkig is ons hotel dicht bij station Kagoshima gesitueerd, zodat we ,nadat we ons ontbijt in restaurant dichtbij station droog de shinkansen trein van 9.40 uur richting Okayama konden nemen. Onderweg ondanks regen toch weer van de schitterende natuur genietend. Om 12,50 uur in Okayama aangekomen en bij verlaten station weer schitterend weer, warm. Daar de bus genomen naar de haven ( 30 min.) om daar de oversteek met de ferry- boot naar het eiland Shodoshima. Een prachtige boottocht van 70 minuten over de japanse binnenzee, met schitterende kustlijn en vele eilandjes. kosten 1000 Yen p/p = ca 8. euro. We hebben ,omdat het weer prachtig was kunnen genieten op het bovendek .Waar we alleen waren. Werkelijk schitterend de zee, met landschap/eilandjes en boten op het water . Om 16.10 in de haven van Tonosho werd het hotel voor ons gebeld voor de pendelbus van het hotel.Die ons snel ophalen en ons naar het schitterend aan de baai gelegen Hotel Green Plaza Shodoshima. Je wordt als gast zeer welkom ontvangen. Vriendelijke personeel en zoals verwacht heel behulpzaam en geduldig. Na ingecheckt te hebben in onze kamer Japanese stijl.. prachtig met bad/ douche/ grote kamer/ zithoek en prachtig uitzicht op de baai. om 18.30 uur hier het diner gebruikt Japans , zeer uitgebreid en zeer smaakvol. na diner op boverkapte terras zijde baai, genoten van het uitzicht en prachtige zonsondergang ervaren. Schitterend , om stil van te worden zo mooi om dit te mogen meemaken. daarna de onsen gebruikt en onze kamers opgezocht voor de nachtrust.
Vrijdag; 1 mei; Weer schitterend - warm.
Om ca 8.15 het ontbijt- buffet in het hotel gehad, was erg goed.
om 9.00 met de pendelbus van het hotel wederom naar Tonosho gereden.( = vrij gebruik hiervan.) De chauffeur/ medewerker van het hotel was ons zeer behulpzaam met het geven van advies en heeft voor ons zelfs bij het busticketservice een dagkaart van de bus voor geregeld , Wij wilden graag de bergen in en de kankakei George gebergte . Door de Chauffer/ medewerker van hotel werd opgeschreven hoe we daar moesten komen.

Ik blijf mij steeds weer verbazen over de bijzonder vriendelijkheid behulpzaamheid/ netheid en voorkomendheid waarmee de jappaners met zijn gasten omgaat. werkelijk ongelofelijk en mooi om mee te maken. Heel bijzonder.

Met bus overstap bij Kusakabe port op een andere bus. Duur bustocht incl.overstap ca 1uur.Gereden door prachtig natuur/ berglandschap met steeds een andere zicht op de baai.Bij Kankakee met een Gondellift ca 1000 m1 omhoog naar schitterend plateau van waar je schitterende vergezicht had op de bossen/ baai van Shodoshima.. Ongelooflijk mooie vergezichten. We zijn via een Hikingpad weer naar beneden gelopen duur ca 40 min met tussendoor verschillende prachtige viewing points op gebergte/ bossen/ baai etc. beneden weer met de 2 bussen naar Tonosho port. waar we wat gegeten hebben en weer door pendeldienst van het hotel werden opgehaald . om ca 16.15 uur weer terug in het hotel. Nu lekker tijd om de blog te schrijven - lekker op het zonnige terras. Vanavond weer diner hier in het hotel - denk buffet- Daarna vanuit de buitenbad / onsen weer genieten van de zonsondergang en weer vroeg naar bed.

Morgen begin ik aan mijn terugreis naar NederlandNa ontbijt in het hotel , met de pendelbus om 9.00 weer naar de ferry gebracht- Boottocht naar Haven Okayama en met de bus naar station Okayama. Hier nemen we Shinkansen naar Tokyo. Op station Osaka stappen Bas/ Lutwai uit om nog 2 dage in Osaka te verblijven ( geboekt in RB&B . appartement.)
Bas & Lutwai vertrekken maandagavond naar Amerika ,landen in L.A. om daar met een binnenlandse vlucht weer naar de Oostkust te gaan om daar verder met een auto/ tent ca 2 mnd nog te gaan rondtoeren

Ikzelf reis dan door naar Tokyo ( duur treinreis ca 3,5 uur) om van daaruit met Narita express naar het vliegveld van Naritate om vandaar naar mijn hotel in Narita te gaan waar ik mijn laatste nacht in Japan zal verblijven . Wordt ook hier met pendeldienst van hotel ook hier gehaald - gebracht naar vliegveld, vanwaar ik op zondag 3 mei met KLM vlucht 867 om 10.30 uur met rechtstreekse vlucht naar Schiphol zal reizen. Aankomst Schiphol ca 15.15 uur. ( zelfde dag i.v.m 7 uur tijdverschil) . Vandaar nog met de trein naar Groningen Alwaar ik mijn lieve vrouw , die mij 3 weken ( en ik haar ook hoor) heeft moeten missen. weer kan omhelzen.

Beste Volgers dit was dan ook mijn laatste blog over mijn bijzondere rondreis van 3 weken door Japan, Een bijzondere reis waarbij ik mijn zoon en zijn vriendin heb mogen ontmoeten. Hetgeen erg bijzonder en mooi was. , Het was allemaal een heel bijzonder ervaring.
Ik heb Japan als land met zijn schitterende natuur, mooie steden en vooral de prachtige mensen die hier wonen en die ik hier heb mogen ontmoeten zeer weten te waarderen.
Ik kan dan ook een ieder aan raden Japan eens te gaan bezoeken
Vooral de mentaliteit/ spontaniteit en gewoon erg aardige jappaners hebben mij geraakt.. Ik kan dan ook afsluiten met;

I Love Japan.

Ik hoop dat jullie als volgers ook een beetje van mijn reisverslagen hebben kunnen genieten en nodig een ieder van harte t.z.t uit om bij ons thuis de foto, s nog eens te kunnen zien

Ik dank een ieder voor zijn gegeven reactie. vond het allemaal erg leuk te zien hoezeer men met mij betrokken was.
Hoewel ik in eerste instantie nogal gereserveerd stond tegenover het maken/ bijhouden van de blog vond ik het uiteindelijk toch ook zelf leuk om te doen.

Ik dank ook mijn lieve vrouw die mij heeft gesteund ( en middels vele app. berichten/ contacten ook tijdens deze reis) om het mogelijk te maken deze reis te doen. Ben haar daar zeer dankbaar voor.

Ook dank ik Sita met haar voorbereidende hulp, gegeven adviezen voor deze reis.

Ik groet een ieder van uit Shodoshima en tot ziens in Hoogezand .

Henk .

  • 01 Mei 2015 - 18:32

    Piet En Margriet:

    Lieve Henk,

    Wij willen jou heel erg bedanken voor je geweldige verhalen. Wij hebben er van genoten.
    Verder wensen wij jou een hele goede terugreis en Bas en Lutwai nog heel veel plezier in Amerika. tot gauw Henk.

    Lieve groetjes van Piet en Margriet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Shōdo-shima

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 Mei 2015

shodoshima

01 Mei 2015

shodoshima

29 April 2015

kagoshima

26 April 2015

Hiroshima

24 April 2015

Himeji
Henk

Actief sinds 05 April 2015
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 9619

Voorgaande reizen:

05 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: