Tokyo Japan - Reisverslag uit Tokio, Japan van Henk Welvering - WaarBenJij.nu Tokyo Japan - Reisverslag uit Tokio, Japan van Henk Welvering - WaarBenJij.nu

Tokyo Japan

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Henk

14 April 2015 | Japan, Tokio

Maandag 13 April ; Na zeer goede. plezierige rechtstreekse vlucht met KLM, een ieder aan te raden, ben ik op vliegveld Narita op maandag 13 April om 0.815 geland, na douaneformaliteiten en mijn in Nederland aangekochte treinpas( J.R Pass voor 21 dg) op vliegveld geactiveerd te hebben met de Narita Express naar Tokyo- Shinjuku gereisd ( 80 min.) Aangekomen in Tokyo met slecht weer guur/ nat Henca 14 gr. Daar eerst een wandeling door de wijk gemaakt naar ons hotel ( Capsulehotel Shinjuku ) Hier mijn backpack achtergelaten om daarna weer de stad in te gaan. Eerste indruk van Tokyo, inderdaad een Metropool , 8 mil. mensen, Stations/Metro gigantisch groot, erg goed georganiseerd met zeer vriendelijk - erg behulpzame bediening bij in/ uitchecken , hetgeen ook geldt voor de mensen in de winkels en op straat. Ondanks de mensenmassa van ca 500.000 trein/metrobezoekers op dit station is lijkt alles zeer geordend te verlopen. Alles is zeer netjes- schoon- onderhouden, dit geldt ook voor mijn indruk op de toch wel erg drukke straatbeeld. Hoge- grote winkels/ gebouwen met veel reclame Ook het Hotel is erg schoon en op zich een bijzondere ervaring om in te slapen. Daar Sebastiaan-Lutwai pas S,avonds zouden arriveren heb ik bij een van de vele eetgelegenheden die er zijn een lichte maaltijd genomen, na nog een korte wandeling door de wijk ben ik vroeg in bed gekropen .
Bas- Lutwai hebben zich na vertraagde vlucht vanuit Hong-Kong pas om 01,30 in het Hotel ingecheckt.
Dinsdag 14 April; Om ca 7,30 wakker en opgefrist, Bas bij Lockerruimte in Hotel ontmoet. Erg mooi en ook speciaal om elkaar in Tokyo op deze wijze weer te ontmoeten. Om ca 9.00 uur idem Lutwai in eetzaal ontmoet. Na ontbeten te hebben in een restaurantje in de wijk zijn we met de Metro vertrokken naar de Vismarkt/ in de wijk Shingu . Vele marktkraampjes in smalle steegjes met enorm aanbod in vooral vreemde vis/ visproducten, erg leuk om te zien en te proeven.
Van daar uit was het de bedoeling om de Tokyo Tower te gaan bezichtigen met het hoogste uitkijkpunt van Tokyo, via de Hamapaleistuinen gelopen. Een prachtige tuin midden in Tokyo tegen de achtergrond van enorme ( hoge ) skyline - gebouwen van Tokyo , Na de prachtige tuin te hebben bezichtigd en op traditioneel wijze thee te hebben gedronken in traditionele theehuis hebben we besloten, daar het wederom slecht weer werd, regen/ bewolking ( dus weinig zicht vanaf de Tokyo Tower ) om af te zien van het geplande bezoek aan de Tokyo Tower . Met De trein weer richting Shinjuku gereisd , in klein restaurant naast hotel wat gegeten. Het eten is in dit soort gelegenheden niet erg duur en toch wel goed. Dat alles erg duur zou zijn in Tokyo valt dus wel mee , Er zijn ontzettend veel eetgelegenheden en je kan het zo duur maken als je zelf wilt, doch ook wel budget eten. Tokyo maakt met zijn enorme en zeer hoge kantoorgebouwen - Winkels met heel veel Reclameborden(verlichting) toch wel indruk. De gebouwen , met mooie architectuur maken wel indruk op je .
We rusten nu wat uit in onze Capsule ( moeten elke dag om 10 uur uitchecken , waarna we weer om 16.00 uur weer kunnen inchecken met nieuwe capsule .Erg apart om dit mee te maken.
Vanavond hebben Bas- Lutwai een surprise avond voor mij geregeld. Ben benieuwd schrijf hierover verder in mijn volgende Blog
Tot zover. Een ieder de groeten uit Tokyo.

jjuku

ACTIVEERD

• 14 April 2015 - 13:37

Nienke:

Hoi Henk,

Leuk verslag en fijn dat je een goede reis gehad hebt! Lijkt mij ook heel apart om je zoon in Tokyo te ontmoeten. Heel veel plezier gewenst en geniet ervan! Groetjes aan Bas en Lutwai.

• 14 April 2015 - 16:20

Albert En Wies:

Hoi,

Nou, fijn dat de reis goed is gegaan! Al heel wat gezien ook en vast foto's er van gemaakt!
    Het lijkt ons ook heel apart om Bas en Lutwai in Japan weer te zien.
    Geniet er van!!
    Albert en Wies

• 14 April 2015 - 18:44

Eduard Marjon En Ria:

Hé Henk, je verslag is door ons drietjes met belangstelling gelezen! Fijn dat alles goed is gegaan en dat jullie elkaar op deze bijzondere wijze weer ontmoet hebben, blijf genieten, wij blijven je volgen!
    hartelijke groet van ons...
    XXX

• 14 April 2015 - 20:08

Peter En Frieda:

Lieve Henk,
    Wat apart dat we zover uitelkaar toch nog met elkaar kunnen communiceren. Jammer dat het weer niet al te best is maar we hebben even gekeken naar de vooruitzichten en dat lijkt een stuk beter. We zijn zo vreselijk benieuwd hoe dat slapen in dat capsulehotel is gegaan. Wat apart dat je er tegen 16:00uur pas weer in kan. Is hier in Nederland ook zo bij het Leger des Heils voor de daklozen. Haha.
    We hopen dat het een leuke surpriseavond is geweest. Wij beginnen nog aan de avond maar jij ligt als het goed is al weer te knorren in je capsule. Doe ook de groetjes aan Bas en Lutwai.